خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/02 - 14:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در نشست کارگروه‌های اتاق وضعیت فلسطین؛

پررنگ شدن تظاهرات عدالت خواهی در دنیا پس از طوفان الاقصی / غرب رژیم صهیونیستی مرده را نمی‌خواهد

دبیرکل‌ کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین گفت: غربی‌ها در مقابل رژیم صهیونیستی دچار استیصال شده‌اند و دیگر حاضر به همراهی با سیاست‌های آنان نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست هم‌اندیشی کارگروه های تخصصی اتاق وضعیت فلسطین بعدازظهر امروز (چهارشنبه ۲ اسفندماه) با حضور سید مجتبی ابطحی، دبیرکل‌ کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، روسا، دبیران و اعضاء برگزار شد.

ابطحی در این نشست با اشاره به اینکه یکصد و چهلمین روز جنگ در غزه پشت سر گذاشته شد، گفت: پس از عملیات طوفان الاقصی و هفتم اکتبر، شاهد شکل گیری گفتمان جدید هستیم که روز به روز پررنگ تر می‌شود.

دبیرکل‌ کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اظهار کرد: امروزه پویش هایی در دنیا راه اندازی شده که همگی نسبت به استکبار جهانی و رژیم اشغالگر قدس، اعتراض دارند.

وی در این زمینه، افزود: به عبارتی تظاهرات های کنونی در غرب نشان می‌دهد، ضدیهود بودن دیگر برچسب منفی تلقی نمی‌شود و همه عدالت‌خواهان درصدد مبارزه با این رژیم منحوس هستند.

دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت با اشاره به اینکه هم اکنون حرکت جهانی علیه استکبار انجام می‌شود که‌ آمریکایی ها در رأس آن دچار ضرر شده اند، ادامه داد: این اقدامات سبب شده درون کابینه رژیم غاصب اسرائیل نیز دچار تزلزل شوند و اختلافات داخلی در سرزمین های اشغالی تشدید شده است.

ابطحی با بیان اینکه مرده رژیم غاصب صهیونیستی‌ دیگر زنده نخواهد شد و هیچ کشوری حاضر نیست کمک به این رژیم را بر عهده بگیرد، تصریح کرد: در واقع اکنون غرب دچار استیصال شده و نمی‌داند چطور باید از دست صهیونیست‌ها رها شوند.

دبیرکل‌ کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین با اشاره به اینکه امروزه محور مقاومت با وحدت تلاش می‌کند آینده خوبی را برای فلسطینیان ترسیم کند، بیان کرد: این مهم درحالیست که آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند آتش افروزی و جنگ افروزی در مناطق اشغالی خصوصاً غزه و کرانه باختری را تشدید کنند تا موازنه را تغییر دهند.

وی ضمن بیان اینکه صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند عرصه میدان را به نفع خود مدیریت کنند، گفت: علاوه بر شکست در حوزه میدان، شاهد شکست در عرصه بین‌المللی نیز هستیم لذا مشاهده می‌شود کشورها علیه این رژیم اعلام دعوا می‌کنند.

دستیار ویژه وزیر کشور در امور فلسطین و محور مقاومت با بیان اینکه هندسه شکل گرفته کنونی بر خلاف خواست سردمداران نظام سلطه و غرب است، خاطرنشان کرد: بر این اساس همه عدالت‌خواهان و آزادی‌خواهان باید تلاش کنند تا مدیریت این امر سهم ایفا کنند./

پایان پیام

  • کد خبر : 375998
کلمات کلیدی
سجاد مقدم
خبرنگار

سجاد مقدم

آخرین اخبار